Jag är i alla fall ingen sjusovare!



Väldigt dåligt ljus i mattes kamera, men hon använder någonting som kallas iphone och det är inte alltid som den grejen vill anpassa sig efter rummets ljus. Matte säger att jag är som en levande väckarklocka, halv åtta i morse tyckte jag att hon skulle vakna och kela med mig. Hon är inte svår att väcka men väldigt morgontrött. Det passar mig alldeles utmärkt. Lat morgon betyder mer mys ju!

Tack alla kära kattkompisar för de snälla kommentarerna på första inlägget förresten. Matte och jag blev jätteglada. *tass high-five*

Igår tyckte jag det var en utmärkt idé att ropa på matte när jag inte såg henne. Hon tycker det är gulligt, för ingen katt hon har haft tidigare gjorde samma sak. Och idag var det slut på vatten i vattenskålen så jag var självklart framme och visade det med tassen, inget fusk! Nytt färskt vatten ska det vara varje dag om jag får bestämma.

Fortfarande blir jag lite nervös av alla ljud här i huset men det börjar kännas okej, om matte är med mig blir jag inte orolig. Det var värst vad väggarna är tunna tycker jag, och matte håller med. Hon har bott här längre än jag.

Vi är redan ett team.

Kommentarer
Postat av: Bröderna Bus

Klart du inte ska sova bort tiden i ditt nya, alldeles egna hem, det måste ju undersökas!



Sen är det ju bara bra att du redan nu sätter ner tassen åt tjänstehjonet, så hon förstår att nu är det du som bestämmer över mat- och sovklockan! :o)

2011-03-02 @ 14:36:47
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Klart du måste hålla koll på var matte är och ropa om du inte ser henne. Man vill ju veta var man har varandra i lägenheten! Om matte, mot förmodan, skulle stänga en dörr så är vi snabbt framme och krafsar för att visa att så gör man minsann inte. Härligt med morgongos! Nu får du ta igen allt gos och kel som du inte riktigt hann med på katthemmet, eftersom ni var så många kissar då. Kurr och burr.

2011-03-02 @ 16:03:19
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Kära nikita, du verkar redan har börjat bo in dig hos din matte, mjau

Klart du måste ropa på henne, om din vattenskål och matskål är tomma, så gör vi oxå här hemma.

Visst är det underbart med morgongos/mys

Ha en fortsatt trevlig dag Nikita, så ses vi igen här på våra bloggar, Mjau



Tassekram/

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

2011-03-02 @ 17:54:53
URL: http://katternasblogg.blogg.se/
Postat av: Kattson

Bra Nikita att du redan börjar få vanor. Klart matte bör vakna vid halv 8 för då är det ju jättemysigt att gosa. Och du har en del gos att ta igen. Vi hörs snart igen. Blogghjälpen

2011-03-02 @ 18:17:48
URL: http://www.kattsidor.blogspot.com
Postat av: Katten Sippo

Du är verkligen en snäll katt som låter matte få sova så länge. Här hemma väcker vi husse vid 4-5 på morgonen. Det är kul att höra hur bra du verkar trivas på så kort tid. tasskram

2011-03-02 @ 19:07:20
URL: http://www.kattensippo.com
Postat av: Katten Gustav

Det låter alldeles utmärkt allting tycker jag! Du är redan i full gång med din uppfostran av din människa. Och hon verkar läraktig och lydig, så det kommer säkert bli väldigt bra med tiden. Ni verkar helt rätt för varandra jätteglad!

2011-03-02 @ 19:21:22
URL: http://gustavkatten.blogspot.com
Postat av: Nea theCat

Det får ju ta lite tid och vänja sig med allt nytt. Alla nya lukter och ljud. Spännande men lite skrämmande i bland. :)



Nosgos



2011-03-03 @ 01:34:39
URL: http://www.neathecat.se
Postat av: Kjelle Bus

Jag är en sjusovare jag :)

Går med upp och äter frukost , men sen lägger jag mig i den goa sängen igen när mina 2-benta går till jobbet :)

Kuligt att du lagt till mig i din länklista :)

Jag har givetvis lagt till dig på min bloggföljarlista :)

2011-03-03 @ 11:43:14
URL: http://kjellebus.blogspot.com
Postat av: Alice

Oj vad modig du är! imponerad När jag flyttade hem till matte låg jag under soffan i flera dagar innan jag vågade mig fram. Visserligen kom Wilma och fräste åt mig med jämna mellanrum, men jag tyckte allting var jamarläskigt i början! Jätteroligt att du vågar ta för dig redan och att du och matte har hittat varandra.

nosbuffar

2011-03-03 @ 12:36:05
Postat av: Max & Måns

Var är "gilla" knappen?

Att ni redan är ett team är underbart!

Nosbuff bruden

2011-03-03 @ 15:19:28
URL: http://sorpingskatterna.blogg.se/
Postat av: Gunila och Frasse

Låter som om du redan gjort dig hemmastadd! Bra att du visar matte vad hon ska göra, då blir ju allt mycket lättare både för henne och för dig. Men med en van katthemsledare som du hade vi inte väntat något annat :-)

Kramar och tassklappar

2011-03-07 @ 21:51:18
URL: http://gunillaofrasse.allas.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0