Knaskatt? Vad pratar du om matte? *kurr*




Idag skulle matte ha fått besök av sin klasskompis, men det blev uppskjutet till i morgon istället. Synd, jag som var så nyfiken. Kanske är det rätt bra med en dag till som vi får vara själva, eller vad tror ni? Mer mys åt mig i alla fall! *kurr, kurr*

Och kan man tänka sig, det finns två kattgrannar på vår våning. Jag blev glad för att jag inte var den enda katten här, hörde matte gå och muttra om "jobbiga grannar som inte tar hänsyn för att det bor katter här i huset" bara för att någon spelade hög musik och det gjorde mig nervös. Hon blev väl bekymrad över hur de andra katterna skulle reagera. Bara en riktig kattvän oroar sig för en sån sak. Som tur är vande jag mig med alla ljud efter en stund och nu kan jag till och med sova ostört i mattes säng utan att bli rädd.

Hon tyckte att jag var rolig i morse, för ni vet ju redan hur lyhört det är här och jag hörde fotsteg utanför ytterdörren. Fundersam som jag var trodde jag att det var besök på väg så jag satt mig på hallmattan och väntade, men ingen ringde på. Knaskatt, sa matte. Men hur skulle jag kunna veta att det var besök till någon annan?

Lägenheten har många bra platser att ligga på, men mattes säng är nummer ett. Mjukare täcke får man leta efter! Hon kan alltid hitta mig där utifall jag inte syns till på en stund. Då kommer hon alltid och gosar med mig.

Kommentarer
Postat av: Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Kära Nikita!

Det låter som om du redan känner dig hemma hos din matte, mjau

Du får t.o.m sova i hennes säng,

vad jamarbra,

det får vi oxå göra här hemma.

Är man familjemedlem då ska man få sova även i hemmets säng, anser både vi och matte.

Att det är lyhört i vissa us har vi hört talas om

men du får se att det blir nog bättre framöver.



Tassekram/



Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan



2011-03-03 @ 16:34:17
URL: http://katternasblogg.blogg.se/
Postat av: maurice & kajsa

Åh, det låter som om du har det alldeles alldeles underbart hemma hos dig!!



Här är det också lyhört - och för tillfället "livat värre". Det tycker Maurice i alla fall. Det flyttar in nya grannar i lägenheten mitt emot. De har hund. Maurice vill VÄLDIGT gärna hälsa på grannarna. Framför allt på hunden. Kajsa som inte är lika intresserad av besök och grannar och sätter klorna i nosen på närgångna hundar ligger i sängen hos lillie istället. Grannar kan dra åt fanders, vad hon anbelangar.



På nedre botten bor faktiskt Maurices mamma och moster. Han har varit där och hälsat på en gång men han går aldrig dit mer, för hon (mamma) fräste åt honom. Trots att han var stilig, välartad och ren från morrhår till svanstipp...



Ha det gott och gosa riktigt mycket idag.

nosbuff, kurr å sånt

Maurice & Kajsa

2011-03-03 @ 16:37:14
URL: http://lillieslya.blogspot.com/
Postat av: Katten Gustav

Det låter som om du bott där jättelänge redan, du är redan helt hemtam där. Tänk att det kom en så snäll matte och hämtade just DIG!

2011-03-03 @ 16:42:40
URL: http://gustavkatten.blogspot.com
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Visst blir man nyfiken när man hör någon i trapphuset. De KAN ju vara på väg till oss, det vet man aldrig i förväg. Fortsätt spana, för rätt som det är kommer det nog besök. Kurr och burr.

2011-03-03 @ 16:59:19
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Kjelle Bus

Vaddå knaskatt ??!!

Tycker snarare att du verkar vara en alldeles utmärkt vaktkatt precis som jag :)

Man måste ju ha koll på ytterdörren !!!

Här finns det oxå flufftäcken i sängen = Muusigt !

2011-03-03 @ 17:03:18
URL: http://kjellebus.blogspot.com
Postat av: Katten Sippo

Helt otroligt hur snabbt du har funnit dig tillrätta. Man kan nästan tro att du bott där jättelänge ju. Så vill jag också hälsa att det inte bara är du som förgäves sitter på hallmattan och väntar på att det ska komma någon.

2011-03-03 @ 18:13:21
URL: http://www.kattensippo.com
Postat av: Kattson

Lilla gumman, vilka framsteg du gör. Jag visste att du skulle göra din människa jätteglad och stolt. Fortsätt så!

2011-03-03 @ 20:36:13
URL: http://www.kattsidor.blogspot.com
Postat av: Charmiga Pinglan

Vilken söt lite kisse! Kul när de kommer till en bra människa! Kram

2011-03-04 @ 09:43:17
URL: http://charmigapinglan.blogspot.com
Postat av: Smulan, Amanda och deras 2-benta

Så skönt att du känner dig trygg i ditt nya hem.

Vi har försökt att lämna kommentar tidigare, men det ville sig inte. Hoppas att detta kommer fram!



=^.^=



Nosbuffar

2011-03-04 @ 13:55:56
URL: http://hjulia.bloggplatsen.se
Postat av: Frasse

Så glad din matte kan vara som har fått en vaktkatt! Fotstegen kunde ju lika väl ha stannat utanför er dörr. Jag håller också stenkoll på alla som går i trappan och har lärt mig känna igen mattes och husses steg. Men när vi flyttade in i vår nya lägenhet blev jag lite förvirrad för dit kan man åka hiss, och den låter ju likadant vem som än åker i den. Så nu har inte många steg på mig att kolla av vem det är :-)

Tassklappar

2011-03-07 @ 21:58:14
URL: http://gunillaofrasse.allas.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0